6 minut čtení

Jak jsem snížil náklady klienta na reklamu o 99,12 % a přeměnil jeho web v efektivní stroj na zákazníky

Výzva od klienta, který si neví rady s webem a reklamo

Jeden z mých nových klientů mě kontaktoval přes můj web ve chvíli, kdy byl na pokraji zoufalství. Dříve spolupracoval s velkou agenturou, do které každý měsíc investoval desítky tisíc korun na úpravy webu a reklamy. Přesto neměl viditelné výsledky. Náklady neustále rostly, zatímco konverze stagnovaly. Bylo jasné, že potřebuje okamžité řešení. Chtěl vědět, jestli mu dokážu pomoct.

První dojem byl neodladěný web s mizernou použitelností

První dojem? Web byl nejen neodladěný, ale také chaotický a frustrující pro uživatele. Navigace byla problematická, a místo aby vedla uživatele k cíli, způsobovala zmatek. Mobilní verze byla prakticky nepoužitelná. Uživatelé se na stránkách ztráceli, což vedlo k odlivu potenciálních zákazníků a klientovi zbytečně unikaly peníze.

Logická funkčnost přinese vyšší konverze

Diagnóza byla jasná, web potřeboval odborné ošetření od specialisty jako jsem já. Kód byl plný chyb a zbytečných elementů, které zpomalovaly načítání a kazily uživatelský zážitek. Menu nefungovalo správně, položky nevedly uživatele tam, kde mohli odeslat poptávku, a místo toho je směřovaly na nesouvisející stránky. Uživatelé se tak na webu ztráceli a místo toho, aby provedli konverzi, často stránku opustili frustrovaní. K tomu se přidaly špatně nastavené reklamy, které stály klienta tisíce korun měsíčně, aniž by přinášely jakékoliv výsledky.

Pro uživatele i majitele firmy je frustrující, když po prokliku z placené reklamy na mobilu otevře menu, ale po výběru položky se nic nestane. Občas to fungovalo správně, ale jen na hlavní stránce. Uživatel viděl pouze otevřené menu a pravděpodobně vůbec nechápal, co se děje. Na jeho místě bych také okamžitě web opustil. Pro mě to ovšem byla výzva, najít příčinu a vyléčit web tak, aby klientovi přinášel radost a fungoval správně.

PPC reklamy jako černá díra na nové poptávky

S webem to bylo hodně na štíru, ovšem jak se ukázalo později, PPC reklamy byly ještě ve větším problému. Několik měsíců klient investoval kolem 15 000 Kč měsíčně, aniž by reklamy přinášely adekvátní výsledky. Viděl jsem v tom velkou temnou díru, která klientovi jen polykala peníze. Hned jsem všechny reklamy zastavil.Následně jsem se pustil do odstranění všech chyb na webu. Prvním krokem byla oprava menu, které muselo bezchybně fungovat především na mobilních zařízeních. Na hlavní stránku jsem přidal atraktivní tlačítko „Získejte nabídku zdarma“ a zjednodušil poptávkové formuláře, aby byly uživatelsky přívětivé a přinášely více konverzí.

Nutné přepracování reklamních kampaní a nasazení analytiky pro zvýšení efektivity

Další krok byl zaměřen na reklamní kampaně. Původní reklamy byly drahé a neefektivní. Vypnul jsem je a vytvořil nové kampaně s cílenými texty a atraktivními obrázky. Propojil jsem web s Google Analytics a nasadil konverzní měření, což na webu dříve chybělo.

Výsledky byly vidět hned, výrazné snížení nákladů

Jarda Majer WordPress čarodějTo však nebylo vše pro zlepšení výsledků. Jak už jsem zmínil, původní reklamy jsem vypnul zcela, a vytvořil jsem úplně novou kampaň, v které jsem zapnul jednu reklamu. Pomohl jsem si placenými nástroji s AI, pro inspiraci na atraktivní texty. Podle vytipované persony pro odvětví klienta. Hledal jsem co nejvíce cílené texty a na kampani jsem si dal záležet, přidal fotky a a další podklady. Web jsem propojil s Google Analytics, Search Console a nasadil konverzní měření na děkovné stránce i měření kliknutí na telefonní číslo. Nic z toho na webu dříve nebylo.

A co se týče nákladů na reklamu?

 

Díky pečlivě připravené kampani se mi podařilo snížit náklady na prokliky z 65,68 Kč na pouhých 0,58 Kč, což je snížení o více než 99%!

Přeměna překonána: Od bažin k skvostu

Tento projekt ukázal, že se správným přístupem a odborností lze dosáhnout skvělých výsledků. I když byl počáteční stav webu náročný, díky kombinaci technických dovedností a kreativity se mi podařilo web nejen opravit, ale také výrazně zlepšit jeho funkčnost a snížit náklady na reklamy.

Děkuji za výzva a další spolupráci

Jsem vděčný za tuto výzvu a možnost pomoci klientovi. Moje práce ukazuje, že s péčí, kreativitou a technickou zručností lze dosáhnout úžasných výsledků a přeměnit problematický web v efektivní nástroj. Děkuji za důvěru a těším se na další spolupráci!

Starám se o WordPress weby a vaše kampaně s péčí, kreativitou a technickou zručností. S klienty dosahuji obrovských věcí.

Sdílet článek
na sociální sítě
Facebook
Twitter
LinkedIn

Nevíte si rady? Potřebujete poradit?

Objednejte si WordPress konzultaci online.

Vysvětlím vám na sdílené obrazovce konkrétní postupy a zašlu video záznam.

Konzultace probíhá formou videokonference, zašlete požadavek s jakým tématem potřebujete poradit. Já si vyhradím čas a vysvětlím vám dané téma.

Autor Jarda Majer

WordPress konzultace web programátor - WordPress specialista - Tvorba webových stránek
19 let tvořím webové stránky,
posledních 9 let se zaměřuji jen na WordPress řešení.

Pro své zákazníky připravují kompletní prezentace na míru, nebo jednoduché stánky z dodaných podkladů. Mám za sebou realizaci několika e-shopů.

Obsah článku 6 minut čtení

Další služby​

  • Správa WordPressu
  • Oprava nefunkčního WordPressu
  • Administrace WordPressu
  • Analýzy návštěvnosti
  • Audit webu
  • PPC kampaně

Jarda MajerIČ: 74083066
Zapsán v živnostenském rejstříku od roku 2005.


Bankovní spojení:
213751254/0300

Sídlo: Náměstí generála Knopa 1061, 564 01, Žamberk
Kancelář: J. Trnky 68, Frýdek Místek 736 01

© 2005 – 2024 JARDA MAJER – WORDPRESS SEPCIALISTA – TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK A ONLINE MARKETING.